Wat doen wij?

Van Beynum Autoschade is al ruim 12 jaar gespecialiseerd in het herstellen van schades aan auto's van alle merken.

Schadeherstel

Spotrepair

Hieronder wordt verstaan het bijspuiten van kleine lakbeschadigingen zoals krasjes, steenslag etc. Deze techniek maakt het mogelijk om een beschadiging plaatselijk bij te spuiten. Omdat voorheen het complete deel gespoten zou moeten worden werkt deze methode kostenbesparend. Uiteraard is de kwaliteit van resultaat er niet minder om.

Ruitreparatie

Hieronder wordt zowel kras- als de sterverwijdering uit autoruiten verstaan. We verwijderen moeiteloos en snel krassen en sterren uit vlakke en lichtgebogen glasoppervlakten. Een sterretje of breuk in uw voorruit is niet alleen een lelijk gezicht en hinderlijk, het brengt ook de nodige gevaren met zich mee. Bij adequaat reageren is in 85% van alle gevallen de ruit nog te repareren. Het repareren van een ruit is in alle gevallen goedkoper dan een nieuwe ruit, tijdig reageren kan u dus een hoop geld besparen.

Velgenreparatie

Heeft u per ongeluk een stoeprandje geraakt en uw velg is beschadigd? Wij repareren uw velg graag voor u. Ook polijsten of opnieuw coaten is natuurlijk mogelijk.

Polijsten

Door middel van speciale polijsttechnieken kan Van Beynum Autoschade krassen die in de eerste laklaag zitten verwijderen. Omdat dit deel niet gespoten hoeft te worden vallen de kosten voor u dus een stuk lager uit. Maar ook krassen die wel door de eerste laklaag heen zijn gegaan kunnen wij, met behulp van een andere techniek, voor u repareren. Deze krassen worden ingelakt met de originele verf en daarna opgepolijst.

Dashboard reparatie

Dashboard beschadiging wordt vaak veroorzaakt door inbraak of door bijvoorbeeld het uitbouwen van een telefoon in de auto. Een dashboard vernieuwen is een arbeidsintensieve reparatie, daarnaast zijn de onderdelen meestal duur en vaak niet op voorraad. Door middel van Quick Repair repareren wij uw dashboard en is de reparatie onzichtbaar.

Kunststof reparatie

Omdat Van Beynum Autoschade beschikt over diverse en nieuwe technieken voor het lijmen of lassen van verschillende kunststoffen, is het in veel gevallen mogelijk om kunststof delen van uw auto te herstellen zonder dat de kwaliteit minder wordt.

Uitdeuken zonder spuiten

Het is mogelijk om kleine deukjes als gevolg van bijvoorbeeld parkeer-, transport- of hagelschade snel en doeltreffend te verwijderen zonder dat spuiten noodzakelijk is. De lak mag echter niet beschadigd zijn. Met behulp van speciaal gereedschap kunnen zelfs deuken onder spanten of op andere moeilijke plekken probleemloos worden verwijderd. Dit vraagt om vakkunde van onze medewerkers. Door deze techniek kan een reparatie goedkoper worden uitgevoerd.

Spuiten en lakken

Van Beynum Autoschade is uitgerust met moderne spuitcabines. Onze leveranciers zijn gecerticificeerd volgens de erkenning van de stichting Duurzaam Repareren en leveren milieubewuste laksoorten. Onze medewerkers beschikken over jarenlange ervaring om uw auto weer helemaal keurig af te leveren. We maken de kleur aan volgens lakrecept en spuiten een proefstaal. Mocht het nodig zijn, dan wordt de lak nog even bijgetint totdat deze exact overeenkomt met de kleur van uw auto. In de spuitcabine wordt de auto nog eens zorgvuldig stofvrij gemaakt met een lijmhoudende doek. Nu vindt het afspuiten plaats: we brengen meerdere watergedragen kleurlagen aan en vervolgens meerdere lagen blanke lak, zodat de kleur ‘diepte’ krijgt en goed wordt beschermd tegen weersinvloeden. Het spuitwerk geschiedt volgens de strengste milieu-eisen in speciale spuitcabines waarbij de spuiters speciale maskers en beschermende kleding dragen. Restmateriaal zoals overtollige verf wordt uiteraard op een milieuvriendelijke wijze afgevoerd.

Voorbewerken

Zo’n 80% van het werk in de spuiterij bestaat uit het voorbewerken. We beginnen met ontvetten en afplakken van de te spuiten delen. Dan wordt alles zorgvuldig geschuurd en waar nodig geplamuurd. Na het schuren worden de te spuiten delen voorzien van een grondlaag en minuscuul gecontroleerd op oneffenheden. Als de auto helemaal strak en glad is wordt de auto opnieuw ontvet en afgeplakt voor het definitieve spuitwerk.

Drogen

Stofvrij drogen is cruciaal! Met nieuwe UV- droogtechniek is de lak binnen een half uur droog en kan de auto weer uit de spuitcabine. 

Achter de schermen

Demontage, uitdeuken en voorbewerken

Demonteren

Alles wat in de weg zit of moet worden vervangen wordt (tijdelijk) verwijderd: geschroefde delen, elektronica, ruiten, bekleding enz. De onderdelen die moeten worden vervangen voeren we af volgens de geldende milieueisen.

Uitdeuken / richten

De belangrijkste vormen van schadeherstel zijn het uitdeuken van plaatwerk, het richten en meten van de carrosserie en het losboren en vastlassen van nieuwe carrosseriedelen. Voordat men aan het werk gaat, wordt eerst de elektronica beveiligd en het onbeschadigde deel van de auto goed afgeschermd.


Montage, uitlijnen en afleveren

Montage

Alle nieuwe en gedemonteerde delen worden weer aangebracht. Ruiten en bekleding worden weer aangebracht, elektronische onderdelen en verlichting worden weer aangesloten en met speciale apparatuur gecontroleerd. Het niveau van de koelvloeistof en de diverse oliesoorten worden gecontroleerd en zonodig aangevuld.

Uitlijnen

De wielstanden worden gecontroleerd en uitgelijnd. Hierna wordt een proefrit gemaakt om te checken of de auto weer als nieuw rijdt.

Afleveren

Voor het afleveren wordt alles nogmaals volgens een uitvoerige checklist gecontroleerd, de binnenzijde van de auto wordt uitgezogen en gereinigd en de buitenzijde wordt goed gewassen. De auto is klaar voor aflevering aan de klant.

Schadeformulier

  • Altijd scherpe voorraadacties

  • Familiebedrijf sinds 1920

  • Voor uw Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA en Volkswagen Bedrijfswagens